9398 4×4 Crawler

Kartais pasiilgsti kokio senesnio modelio ir sugaišti jo surinkimui porą vakarų. Ar verta pasiklausite? Žinoma – atsakysime mes. To jausmo neperduoti, bet tikime, kad ir savo kolekcijoje turite kažką panašaus. Kadangi šio rinkinio mūsų apžvalgose dar nebuvo, mielai pristatysime 5 metų senumo 4×4 visureigį.

1

Dažnas kaladėlių fanas susiduria su klausimu, ar verta išsaugoti rinkinių dėžes? Pradžioje renkamos visų rinkinių pokučiai, dėžutės ir kiti įpakavimai, bet ateina laikas, kai vietos tam jau nebelieka, tuomet su liūdesiu akyse tenka skirstytis. Žinoma, visas dėžes galima suspausti ir sutaupyti erdvės, bet ir tam ateina pabaiga. Kaip tikriausiai jau spėjote, šio rinkinio dėžė irgi iškeliavo anapus. Liko tik kadaise daryta nuotrauka su jos fragmentais fone.

Tačiau gyvename technologijų amžiuje ir susirasti reikiamos informacijos vieni juokai. Jei neteko matyt rinkinio dėžės, užsukite į Brickset duomenų bazę. Šiek tiek nutolome nuo įprastos apžvalgos sekos, tad grįžkime prie pagrindinės rinkinio informacijos: rinkinio numeris bei pavadinimas – 9398/4×4 Crawler, laidos metai – 2012, elementų skaičius – 1327, bendras rinkinio svoris – 2810 g, dėžės išmatavimai – 580 x 480 x 90 mm, RMK – 169,99€.  Dar pamenu tuos laikus, kai šis rinkinys buvo parduodamas Lietuvoje, lygtais dar nebuvome įsivedę euro.

2

Šiek tiek pasenusį rinkinį konstruoti sudėtingiau, nes kaladėlės nėra suskirstytos į tam tikrus dėliojimo etapus. Palengvinti sau darbą galima su elementų rūšiavimu. Nuotraukoje matote vieną iš kelių padėklų. Šiaip abejoju ar tam buvo skirtas šis įrankių skirstytuvas, bet nesiskundžiu – puiki priemonė rūšiuoti kaladėles. Daugiau nuotraukų kaip ir visuomet rasite mūsų Flickr galerijoje arba nuspaudę ant nuotraukos. Beje, šiame padėkle tarp detalių yra tam tikri elementai, kurie nepriklauso šiam rinkiniui, ar surasite? Užuomina – šie elementai priduoda modeliui “smarvės” ropojant kalniukais. Parašykite detalių pavadinimus su kodais Facebook paskyroje (po šio rinkinio publikacija) ir laimėkite 42001 mini visureigį. Papildomos konkurso sąlygos bus aprašytos FB publikacijoje. Sėkmės surandant atliekamus elementus!

6

Taip pat šiam modeliui buvo įsigytos papildomos padangos – jos konkurse nedalyvauja. Nuotraukoje matote kiek rinkiniui priklausančias padangas (iš kairės), tiek ir pirktas papildomai (dešinėje) – kurios buvo naudojamos dažniau manau pasakoti nereikia. Originalios padangos nėra blogos, tiesiog truputi nesutampa su modelio matmenimis. Be to custom tipo padangos yra minkštesnės ir rodo geresnius rezultatus varžybose, apie badass įvaizdį išvis nekalbu. Šios padangos puikiai tinka 56mm D. x 34mm tipo ratlankiams, tad jas laisvai galite naudoti savo medeliuose.

9

Šitaip atrodo konstravimo eiga. Kadangi esu labiau Lego System fanas, su Technic rinkiniais man sekasi prasčiau. Žinoma dabar užtikrintai galiu pasakyti kokios modelio dalys yra pavaizduotos nuotraukoje, kam jos reikalingos ir kokią paskirtį turi. Modelio priekinis ir galinis tiltai atrodo identiškai, šiaip ir jų veikimo principas vienodas. Tiltai jungiasi prie centrinės bazės ir tuo sukurią dalinai lankstų modelio pagrindą. Atrodau protingas? Gal būt, nes jau esu susipažinęs su šiuo rinkiniu, o pradžioje buvo tamsus miškas.

12

Prie kiekvieno modelio tilto yra paslėptas didelis L motoras, kuris duoda šiam milžinui galios judėti kiek į priekį, tiek atgal. Bazėje per vidurį randasi Servo motoras, kurio dėka visureigis lengvai įeina į posūkius – iškarto nukreipiamos abi ašys. Taip pat yra speciali erdvė baterijų blokui, kuris tarsi svarelis papildomai užtikrina modelio svorio centrą. Ir žinoma galinėje pagrindo pusėje kiša daviklis (imtuvas), kurio dėka mes galime valdyti šį monstrą.

14

Dabar prieikime prie modelio kėbulo. Šiame rinkinyje yra du skirtingi kėbulai, bet apie tai vėliau. Pagrindinis modelio kėbulas – titulinėje dėžutės pusėje pavaizduotas visureigis. Padidinus nuotrauką galime pastebėti, kad kai kurios detalės prarado savo pirminę spalvą (saulės spinduliai daro tam tikrą įtaką detalių spalvoms, ypač šviesioms), bei įgavo tam tikrų trukumų – skilimų. Nėra ko stebėtis, rinkinys nėra naujas, be to dalyvavo varžybose. Bet nereikia jaudintis, šios detalės nėra retos, tad jų kainos nesikandžioja, visad galima pakeisti.

17

Ką gi, surinkome pirmąjį kėbulą ir pritvirtinome prie pagrindo. Labiau detalesnę surinkimo eigą pamatysite apsilankę galerijoje. Apžvalgoje stengiuosi daug vandens nepilti. Rinkinyje yra lipdukai. Žinokit nemėgstu jų klijuoti, viena iš priežasčių – dažnai gaunasi kreivai. Be to tai atima nemažai laiko ir tolimesnis detalių panaudojimas yra šiek tiek neestetiškas. Bet be jų modelis atrodė labai nuobodžiai, dabar jis bent kiek primena varžyboms pritaikytą visureigį.

20

Eilinis modelio ypatumas. Nuotraukoje pažymėtas pilkos spalvos 6536 Axle and Pin Connector elementas yra alternatyvus tam tikros detalės pakaitalas. Sekant modelio instrukcijas (o jų yra tris popieriniai ir du virtualūs bukletai), šioje vietoje naudojama šiek tiek kitokia detalė – 44809 2 x 2 Bent. Dėl to gali kilti neaiškumų, galima ieškoti reikiamos detalės iki pamėlynavimo, o galiausiai pasikapščius BL duomenų bazėje išsiaiškinti, kad šioje vietoje gali būti naudojama kiek viena, tiek kita detalė, aišku klausimai kaip ir kodėl lieka neatsakyti. Taip pat buvau nustebęs, t.y. sumišęs kai rinkinyje radau tik tris instrukcijų bukletus, mat antram kėbului naudojamos virtualios instrukcijos.

22

Šitaip modelis atrodo iš apačios. Centrinėje pusėje šiek tiek kiša Servo motoras, apsaugoti sujungimai su ašimis. Kiekvieno tilto apatinėje dalyje matosi diferencialo blokas (tamsiai pilka detalė su smėlio spalvos krumpliaračiais viduje). Kas gi tai? Techniškai paaiškinti negalėsiu, bet esmė tame – jei užstrigo vienos pusės ratas, kitas gali suktis. Tokia važiuoklės sistema užtikrina neįtikėtiną visureigio pravažumą. Tikiuosi pagavote mano mintį.

25

O štai ir galutinis produktas. Kaip ir minėjau, originalūs ratai (t.y. padangos) bent jau man atrodo šiek tiek juokingai. Modelis didelis – ratai maži. Iš esmės reikia tiesiog pagauti gerą fotografijos kampą ir viskas atrodo gerai, bet stebint modelį tiesiai iš šono, vaizdelis nekoks, net nerodysiu. O štai variantas su didesniais ratais atrodo kur kas kiečiau ir kaip minėjau, važiuoja ne ką prasčiau.

29

Taip pat modelyje yra keturi stambūs amortizatoriai, kurie užtikrina visureigio stabilumą kliūčių ruože. O ruožai būna įvairūs, viskas priklauso nuo rengėjų fantazijos. Pirmą kartą su šiuo monstrų ir jo galimybėmis susipažinau per BalticLug suvažiavimą. Tada, kiek pamenu vešėjome pas kolegą iš Latvijos. Kadangi buvau dar naujokas klube, savo visureigio neturėjau, bet važiuojant namo jau turėjau naują svajonę.

30

Metas prisėsti prie antro kėbulo. Kadangi Technic srityje neraukiu, dažnai patarimo klausiu iš klubo draugų. Ir ką jus manot? Tai pirmas per tiek metų kartas, kai surenku antrą kėbulo versiją. O žinot kodėl? Nes remiantis patarimų, šis kėbulas yra mažiau stabilus varžyboms. Kitaip tariant, šiam modeliui paprasčiau nuriedėti, nes didžioji svorio dalis atitenka priekinei ašiai. O kadangi šis rinkinys buvo naudojamas tik varžyboms, priežasties rinkti antro kėbulo kaip ir nebuvo. Žinoma modelį dar naudojau ekspozicijoms bei fotosesijoms.

32

Šitaip atrodo antrasis brolis milžinas. Man beje šis variantas irgi patinka, gal būt net šiek tiek daugiau nei įprastas. Vaikystėje labai mėgau žiūrėti Dakaro Ralį su šių milžinų dalyvavimu. Pagal priekinių grotų išvaizdą šis modelis šiek tiek užneša į Man arba Kamaz vilkiką, bet čia mano subjektyvi nuomonė.

35

O dabar grįžkime prie klausimo apie lipdukus. Buvau paminėjęs, kad tolimesnis apklijuotų elementų panaudojimas gali atrodyti neestetiškai. Taigi pristatau jūsų dėmesiui tamsiąją vilkiko pusę. Ar jums nieko nepjauna akių? Ar tik aš toks jautrus tokiom smulkmenom? Atkreipkite dėmesį į priekyje esančia plokštę su raudonu 4×4 užrašu. Čia ji randasi aukštyn kojom. Taip, ją galima būtu panaudoti baltų durų vietoje, bet tuomet keistai atrodytu durys. Taip pat centrinėje dalyje esanti pailga plokštė turi du oranžinės spalvos dryžius – kitoje pusėje plokštė be lipduko, gaunasi asimetrija. Taip pat keistai lipdukai atrodo ir ant stogo esančių elementų. Instrukcijoje žinoma šis modelis yra be lipdukų ir dėl to jis šiek tiek kitaip atrodo. Mūsų galerijoje rasite daugiau šio rinkinio nuotraukų ir žinoma didesnėje raiškoje, tad visas dominančias jus smulkmenas pastebėsite be jokio vargo. Kaip tikriausiai jau supratote, abiems modeliams yra naudojamas tas pats pagrindas. Be to ši bazė yra naudojama ir kituose vartotojų sugalvotuose modeliuose – kam keisti gerą važiuoklę, jei galima pakeisti tik kėbulą ir turėti naują išskirtinį modelį su tomis pačiomis galimybėmis. Teko ir man pasigaminti išskirtinį kėbulą, bet tai jau kitą apžvalga:

custom